Často kladené dotazy

  • Kdo může využít služeb naší knihovny?

    Každý registrovaný čtenář, který se prokáže čtenářským průkazem. Neregistrovaní návštěvníci mohou využít prezenčních služeb za poplatek 10 Kč.

  • Jak se do knihovny mohu přihlásit a jaké jsou registrační poplatky?

    Registrace je možná při osobní návštěvě s průkazem totožnosti nebo on-line. Roční poplatek se odvíjí dle věku čtenáře.

    Registrace je možná při osobní návštěvě s průkazem totožnosti nebo on-line. Roční poplatek se odvíjí dle věku čtenáře.

    Děti předškolního věku ZDARMA

    Děti 6 – 15 let 50 Kč

    15 – 60 let 150 Kč

    61 – 71 let 100 Kč

    senioři nad 71 let ZDARMA

  • Jak postupovat při on-line registraci?

    Na stránkách www.knihovnakadan.cz stačí kliknout na „NOVÝ ČTENÁŘ“. Po vyplnění všech údajů Vám na e-mail přijde PIN pro přihlášení do svého čtenářského konta, kde si již můžete zarezervovat tituly k půjčení. Registrace bude dokončena během vaší první návštěvy knihovny zkontrolováním vašich údajů s průkazem totožnosti a uhrazením ročního registračního poplatku.

  • Jak dlouho mohu mít doma vypůjčené dokumenty?

    Výpůjční doba pro všechny dokumenty je jeden měsíc. Výpůjčku je možné 2x bez osobní návštěvy prodloužit (ve svém čtenářském kontě, telefonicky nebo e-mailem) a to v případě, že není již zarezervovaná jiným čtenářem. Po třech měsících je nutné vypůjčené dokumenty vrátit a případně znovu půjčit, nejsou-li rezervované jiným čtenářem.

  • Jak mohu z domova zkontrolovat své čtenářské konto?

    Na své čtenářské konto se můžete podívat na www.knihovnakadan.cz po kliknutí na „Online katalog“ → „Vaše čtenářské konto“. Zde zadáte číslo své průkazky nebo e-mail a PIN (datum narození ve formátu RRMMDD (např. 891117 pro 17. 11. 1989)

  • Mohu mít čtenářský průkaz pouze naskenovaný či vyfocený v mobilu?

    Ano, použít můžete například aplikaci Stocard, Apple Wallet a další.

  • Co dělat v případě, že mnou požadovaný dokument je vypůjčen?

    Knihy je možné rezervovat při osobní návštěvě nebo on-line přes vaše čtenářské konto v on-line katalogu. Rezervace na vás bude čekat 14 dní od oznámení, že je připravena k vyzvednutí.

  • Co dělat, když mnou požadovaný dokument není ve fondu knihovny?

    Jednou ze základních funkcí knihoven je i zpřístupňování dokumentů, které ve fondu nemáme. V rámci MVS (meziknihovní výpůjční systém) vám knihu můžeme objednat z jiné knihovny. Poplatek za tuto službu činí 100 Kč. Knihu je možné mít půjčenou měsíc.

  • Jak postupovat při…

    • … ztrátě čtenářského průkazu?
      Tuto skutečnost prosím co nejdříve nahlaste v knihovně (e-mailem nebo telefonicky) kvůli zablokování průkazu. Při vaší další návštěvě vám bude vystavena nová průkazka za poplatek 30 Kč.
    • … ztrátě vypůjčeného dokumentu?
      V tomto případě uvítáme, když bude dokument nahrazen stejným vydáním (kniha musí být naprosto v pořádku). Pokud náhrada není možná, bude poplatek za ztrátu stanoven knihovnou dle platného knihovního řádu a ceníku knihovny.
    • … poškození knihy (polití, počmárání, roztrhání)?
      Dle míry poškození vám v tomto případě bude účtován poplatek v rozmezí od 50 Kč až do ceny knihy. V případě, že bude poškozen pouze obal, účtujeme 20 Kč.

  • Lze v knihovně platit kartou?

    Ne, na všech odděleních přijímáme pouze hotovost.